Круговое движение

Неодноразово водії нарікають на те, що, як їм здається, у Правилах дорожнього руху України, відсутнє чітке визначення правил проїзду перехресть, на яких організовано круговий рухом. Проблемність питання змушує знову повернутися до багаторазово розглянутої теми.

Поворот праворуч

Це найпростіший маневр. Наближаючись до перехрестя з круговим рухом, завчасно ввімкніть правий покажчик повороту та проведіть перестроювання в крайню праву смугу. Після цього з’ясуйте, на головній чи другорядній дорозі ви знаходитесь.


У першому випадку впевніться в тому, що вас пропускають, і в’їжджайте на перехрестя, відразу зайнявши на ньому крайній правий ряд.
Якщо ж Ви знаходитесь на другорядній дорозі, надайте спочатку перевагу в проїзді транспортним засобам, котрі вже на перехресті. Закінчивши маневр, вимкніть покажчик правого повороту.
Рух прямо
Подібне змусить вас проїхати половину кругу, тому «влаштуйтесь зручніше». Скажімо, якщо дорога перед в’їздом на перехрестя має три смуги руху в цьому напрямку, то займіть середній із них. За наявності тільки двох смуг, вибір найбільш придатної залежить від конкретного перетину доріг і поточної обстановки на проїзній частині. Якщо ж перед круговим рухом чотири смуги в цьому напрямку, то слід зайняти одну з центральних.




Перед в’їздом на перехрестя, ввімкніть покажчик лівого повороту. Якщо ви маєте перевагу в русі, переконайтесь, що вас пропускають, і в’їжджайте на круг. В іншому випадку пропустіть автомобілі, що рухаються по кругу, а потім робіть те саме.
 Коли дорога на крузі складається з трьох рядів, то оптимальним є вибір середнього з них.

  
Наприклад, якщо виїдете на ліву смугу, то доведеться зробити два зайві перестроювання, які в цьому випадку абсолютно не обов’язкові (спершу ви перестроюєтеся, щоб зайняти цю смугу, по-друге – щоб покинути його перед виїздом з круга). Щодо правої смуги, пам’ятайте: якщо на найближчому повороті праворуч водій автомобіля з середнього ряду забажає залишити перехрестя, то траєкторії ваших транспортних засобів перетнуться. Перевага тут ваша, проте подібне зайвий раз ускладнить дорожню обстановку.
Якщо проїзна частина на крузі складається з двох рядів, вибирайте відповідну смугу виходячи з ситуації на дорозі, а також вимог дорожніх знаків і розмітки. Якщо там є чотири ряди, займайте один з центральних. За наявності більш ніж чотирьох смуг знову ж таки приймайте рішення згідно з поточною ситуацією на дорозі (проте перестроюватись в крайній правий і крайній лівий ряди для руху прямо не варто).
На перехресті їдьте по своєму ряду з увімкненим покажчиком лівого повороту, поки не настане момент, коли ваш з’їзд з нього буде наступним. Оскільки ви збираєтесь їхати прямо, це станеться, тільки-но минете один чи кілька правих поворотів. Відразу вмикайте покажчик правого повороту, щоб повідомити інших водіїв про те, що на наступному повороті ви з’їдете з кругу. Одночасно займайте праву смугу, якщо з тієї, на якій зараз знаходитесь, поворот направо заборонений.

Лівий поворот
Вам потрібно буде подолати три чверті круга, залишивши позаду кілька з’їздів з перехрестя (тобто правих поворотів). Перед в’їздом на перехрестя займайте відповідну смугу руху і вмикайте покажчик лівого повороту (попри те, що після потрапляння на круг, вам доведеться якийсь час їхати в правому напрямку). Якщо перед кругом у дороги тільки один ряд для руху в цьому напрямку – займайте на ньому крайнє ліве положення, за наявності двох або трьох рядів – перестроюйтесь в лівий ряд. Якщо ж перед кругом проїзна частина складається з чотирьох чи більше смуг – займайте яку-небудь з двох крайніх лівих.

Звідки рухатись наліво
Порядок їзди на перехресті знову ж таки залежить від кількості смуг. Якщо є тільки одна смуга, рухайтеся з увімкненим покажчиком лівого повороту, поки не минете всіх з’їздів з перехрестя до потрібного вам. Тільки-но проїдете їх, вмикайте покажчик правого повороту і залишайте круг.
Якщо в проїзної частини на перехресті дві смуги руху, то починати маневр потрібно в лівому ряду, а після першого або другого з’їзду (залежно від умов руху на цьому перехресті та поточної обстановки на дорозі) слід зайняти правий ряд, вчасно ввімкнувши покажчик правого повороту. За умови зміни смуги після перестроювання, вимкніть покажчик правого повороту, аби в інших водіїв не склалось враження, що ви маєте намір залишити круг на наступному з’їзді, і знову ввімкніть його після того, як проїдете другий з’їзд.

Якщо дорога на крузі складається з трьох рядів, то діяти потрібно так. Слід в’їжджати на перехрестя з крайнього лівого ряду з увімкненим лівим поворотом і займати цей самий ряд на крузі. Після того, як перший з’їзд залишиться позаду, необхідно ввімкнути покажчик правого повороту і зайняти середню смугу, потім вимкнути покажчик повороту. Після того як ви минете другий з’їзд, необхідно ще раз ввімкнути покажчик правого повороту і зайняти праву крайню смугу, а потім знову вимкнути покажчик повороту. Наближаючись до третього з’їзду (тобто до того, по якому ви залишатимемо перехрестя), увімкніть правий поворот і повертайте. Щоправда, усе це справедливо лише тоді, коли на цьому круговому перехресті розміткою і знаками не визначений інший порядок руху.
Якщо ж проїзна частина на перехресті складається чотирьох та більше рядів, то основний принцип руху такий самий, як і на трьох-смуговому перехресті. Різниця полягає лише в тому, у якій ряд перестроюватись під час в’їзду на перехрестя (крайній лівий або сусідній) і які смуги займати. У будь якому випадку намагайтеся уникати зайвих маневрів і різких «стрибків».
Розворот на перехресті з круговим рухом здійснюється за тими самими правилами, що й поворот ліворуч. Щоправда, вам доведеться повністю об’їхати круг і залишити його в тому ж місці, де ви на нього в’їхали (звісно, рухаючись уже по протилежній смузі).

Використано матеріали з журналу "Зустрічна смуга"

Новости мотострингеров


Банковские истории ® Банковские истории ®
http://bank-stories.blogspot.com/
Карта путешественника ®Карта путешественника ®
http://russo-tourism.blogspot.com/
Всё про Киев, маршруты, достопримечательностиВсе про Киев (Киев-Weekend):
http://kiyv.blogspot.com/
Weapon & Security, Оружие и безопасность, МКПС, ICPSОружие & Безопасность ®
http://psm-r.blogspot.com/

Как Вы считаете, для того чтобы безаварийно ездить, важнее всего: