15 корисних порад для водія

Якщо вас зупиняють "просто так" (не за явне порушення)

1. На вимогу працівника міліції (інспектори дорожньо-патрульної служби) зупинитися, але обов’язково з дотриманням вимог Правил дорожнього руху (ПДР).

2. Не виходити з машини. Жоден нормативно-правовий акт водія до цього не зобов'язує. В інспектора ДАІ немає права це вимагати. Він (якщо сильно розумний) може згадати, що він працівник міліції, і відповідно до закону України "Про міліцію" ми повинні виконувати законні вимоги працівника міліції. Ми вказуємо на те, що в даній фразі ключове слово "законні". Висновок: з машини не виходити, говорити через опущене скло.


3. Ми маємо право переконатися (перед тим, як дати свої документи), що цей інспектор дійсно є працівником ДАІ. Мало хто може форму й жезл де взяти. Тому посилаючись на ст.5 закону "Про міліцію" ВИМАГАЄМО пред'явити посвідчення працівника міліції. Дуже бажано ПІБ й номер посвідчення переписати. Це дасть зрозуміти інспекторові, що, на випадок чого, ми точно знаємо, на кого конкретно скаржитися. Крім того, дуже бажано звірити особа в посвідченні з "оригіналом". Вони ж це роблять коли дивляться наші права? От і ми зробимо. І документи їх подивимося, раз вони нас зупинили.

4. Згідно закону України "Про дорожній рух" ми маємо право знати з якої причини нас зупинили. ВИМАГАЄМО сказати причину зупинки. Пам'ятаємо, що "перевірка документів" - це не причина, а бажання інспектора. Перевірка документів - процедура для нас принизлива, вона віднімає наш час і нерви. Якби нас під будинком щоранку зупиняв ППСНИК і просив пред'явити документи - ми б образилися? От на працівника ДАІ ми теж ображаємося, навіщо нас відволікати, якщо ми нічого не порушили. Останнім часом модним серед працівників ДАІ стали такі причини зупинки:


а) Ви не пристебнуті. Порушення 100%. Краще звичайно пристібатися, довше проживете. Але в крайньому випадку можна повідомити інспектора, що поки він ішов, ви встигли відщебнутись.


б) Операція " Зброя-Вибухівка". Це гарний аргумент, але не має, як правило, нічого спільного з реальністю. Як установлюється: дзвонимо в телефон довіри ДАІ (у кожному місті свій, інспектор взагалі-то повинен його Вам дати, якщо попросите) і говоримо, що там-то й там-то стоїть патруль, говорить що проводить операцію, а в нас підозри що це не так. Питання в інспекторів закінчуються, як правило, відразу ж.

в) Характер Вашого руху викликав підозру, що Ви нетверезі, тому "дихніть". Відповідаємо, що дихати інспектор буде у будинку на дружину, і в трубочку вони теж подихають всі разом, а ми будемо проходити експертизу ТІЛЬКИ в наркології, куди поїдемо ТІЛЬКИ на їхній машині й ТІЛЬКИ за їхній рахунок. Крім того, натякаємо, що загублений час буде зазначено в скарзі в прокуратуру, а дані інспектори в нас записані. Бажання в них, як правило, відразу відпадає (крім випадків, якщо Ви дійсно п'яні).

5. Іноді в інспекторів виникає бажання "відкрийте багажник". Пам'ятаємо, що це ПРОХАННЯ, а не вимога. Вимагати такі речі в них немає законного права. Вони можуть провести тільки зовнішній огляд, а не обшук. Вони законно навіть відкрити двері машини не можуть - це вже обшук. Тим більше бардачок, салон, багажник. Існують варіанти, коли вони патрулюють разом з "Беркутом" і проводять дійсно якісь операції. Вимагають провести обшук багажника. Пам'ятаємо, що вони там можуть "знайти" щось, чого там ніколи не було, наприклад кріп, загорнений у газету "Сільське життя". Тому ВИМАГАЄМО скласти спершу протокол про адміністративне затримання й проведення обшуку в присутності двох понятих, після чого вже відкриваємо багажник. Як правило, після Ваших законних вимог, бажання оглядати багажник відпадає.

6. Пам'ятаємо, що по Конституції в нас в Україні одна державна мова, тому у випадку нечемного спілкування з Вами, ми маємо повне право впертися й сказати "Я вас не розумію" (актуально для східних регіонів).

7. Пам'ятаємо, що інспектори часто самі порушують Закон. Наприклад, працюють в "неробочий час", тому вчимося завжди звертати увагу на:
а) Є чи в інспектора жетон? Якщо ні, то чому? А повинен же бути!
б) На якому авто патрулює інспектор? Якщо це авто приватне, то чому? Кому воно належить? Інспектор не зобов'язаний давати Вам відповіді на питання, але ми ж можемо й через прокуратуру поцікавитися, про що інспекторові й повідомляємо.
в) Звертаємо увагу на те, є чи на їхній машині техогляд? А я вам скажу, що ДАІ на з авто часто без техогляду. Звертаємо на це увагу інспектора й знову згадуємо про прокуратуру.
г) Пам'ятаємо про телефон довіри, ми можемо подзвонити туди з мобільного завжди й вказати на наші підозри.

Якщо вас зупиняють за порушення.
1. Ніколи не даємо грошей працівникам ДАІ. Па
м'ятаємо, що коли Ви даєте гроші працівнику ДАІ, Ви, по-перше, самі порушуєте закон - даєте ХАБАР ПОСАДОВІЙ ОСОБІ ПРИ ВИКОНАННІ. По-друге, Ви перекреслюєте все, що було написано мною вище. Закон більше не на Вашій стороні. І взагалі, немає за що йому давати грошей - він Вам і так зробити нічого не може. Не нервуємось, поводимося чемно й покійно.

2. Аналогічно варіанту першому, з машини не виходимо, пропонуємо писати протокол, на їхні запрошення в їхню машину - відмовляємося. Не мають права вимагати.

3. Після складання протоколу УВАЖНО його читаємо. Чи всі графи заповнені? Чи правильно все зазначено?

4. У протоколі є три місця для підпису: під порушенням, під коментарем і під тим, що зі ст.63 Конституції й ст. 268 КпАП нас інспектор ознайомив. ВИМАГАЄМО ознайомити. Раджу попередньо з ними самому ознайомитися, щоб відрізняти бекання інспектора від закону. Пам'ятаємо, що українське законодавство українською мовою , бекання про права й обов'язки на російському нехай розповідають росіянам заїжджим. А ми вимагаємо на гос. мові (актуально для східних регіонів). У випадку, коли інспектор не знає законів і не може ознайомити з вищевказаними статтями - пишемо про це в коментарях до протоколу. Під роз'ясненням статей підпис НЕ СТАВИМО.

5. У коментарях ЗАВЖДИ пишемо фразу "Із протоколом не згодний, нічого не порушував, аргументи наведу в суді". Навіть якщо порушував і згодний. Це нам допоможе надалі . Видам невелику таємницю: за кожний протокол, де водій «незгідний» інспекторів змушують писати пояснення, тому багато таких протоколів не доходять далі машини інспектора.

6. У випадку перевищення швидкості пам'ятаємо, що на приладі вимірювання (Візир, «фара») не написано, що це Ваша швидкість. Довести це неможливо без відео. А відео, як і іншої техніки, у них немає.

7. Пам'ятаємо, що в нашій країні винуватий я чи ні - вирішує НЕ інспектор, а СУД. Тому інспектора не боїмося, сперечаємося. Пам'ятаємо, що забрати права вони мають право лише у випадку, коли Ви стали винуватцем ДТП, дотримавшись при цьому процедури вилучення (але це окрема тема), забрати номери в них повноважень немає, забрати машину в них повноважень немає НІ ЗА ЯКИХ УМОВ, крім відсутності техогляду. У такому випадку - на штрафмайданчик. Тому за проходженням техогляду стежимо. Розповіді про "щас заберу права", "зніму номера", "машину на штрафплощадку" - це залякування, про що не забуваємо вказати в протоколі. Навіть якщо Ви їдете без документів або машина не Ваша.

8. Також не забуваємо вказати в протоколі номер і марку автомобіля інспектора (якщо автомобіль приватний). Аналогічно з техоглядом на його автомобілі. Перед законом усі рівні, і працівники ДАІ теж повинні проходити техогляд, а експлуатувати автомобіль без нього не мають права.

9. Є такий варіант, що інспектор не дає Вам протокол, щоб Ви туди не написали "зайвого". Пам'ятаємо, що це незаконно, ВИМАГАЄМО протокол для підпису й коментарів. У випадку відмови - дзвонимо в телефон довіри й скаржимося.
Висновки: так, таке оформлення займає більше часу, але має ряд переваг:
а) це ЗАКОННО;
б) це змусить працівників ДАІ запам'ятати Вашу машину й більше її не зупиняти від гріха подалі;
в) збільшуючи кількість людей, які не біжать із руками, що трясуться, до інспектора з "пару гривнями" ми змушуємо їх ПРАЦЮВАТИ ЗА ЗАКОНОМ, а не від’їдати пузо й відпрацьовувати рефлекс викидання жезла.

Источник: http://www.advokatura.lviv.ua/

Новости мотострингеров


Банковские истории ® Банковские истории ®
http://bank-stories.blogspot.com/
Карта путешественника ®Карта путешественника ®
http://russo-tourism.blogspot.com/
Всё про Киев, маршруты, достопримечательностиВсе про Киев (Киев-Weekend):
http://kiyv.blogspot.com/
Weapon & Security, Оружие и безопасность, МКПС, ICPSОружие & Безопасность ®
http://psm-r.blogspot.com/

Как Вы считаете, для того чтобы безаварийно ездить, важнее всего: